24. marts 2017

Lad det spire


Det er ikke her på bloggen, at man finder uendelige beskrivelser af vejret (... ih, hvor solen dog skinner" - ja, det gør den som regel om foråret - "uh, hvor er det koldt" - ja, det plejer det at være i januar måned).

I det hele taget, hvad er det med vejrudsigter? Man kan ikke køre med bussen, tage toget, åbne sin computer eller tænde for fjernsynet, uden at blive mødt med fuldstændig overflødig information om hvordan vejret er og bliver. Jeg er helst fri for den viden. Jeg vil hellere se ud af vinduet og mærke hvordan temperaturen er, frem for at kunne sige: "Ja, på lørdag skulle det blive xx grader". Ja, jeg vil faktisk helst ikke vide hvordan vejret bliver på lørdag.

Men det er rigtigt, solen skinner, og det gør, at små disse squash kan vokse sig store og blive til levedygtige planter.

Dét er forårets evige mirakel ...

6 kommentarer:

  1. Helt enig. Jeg forstår heller ikke vejrudsigter. Der er selvfølgelig de alvorlige omstændigheder, som er værd at studere for nogen/os alle, men i vores daglige liv: Jeg vil tusinde gange hellere være spontan, som du. Vi glemmer at mærke selv, på den anden måde.
    Jeg er opvokset på Ærø, i sommerperioderne og ellers. Og på den ø, ser vi ikke vejrudsigter. For de passer aldrig. De tyske er bedre, dækkende. Men ingen ser dem. Bondemændene smager på vinden og har de længste blik. Jeg går ud fra, det er nok.
    Held og lykke med dine squash planter. Hvor er de fine.
    Fra Laila



    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, det er det jeg mener - det er så ligegyldig information - og den er alle steder!

      Slet
  2. Kender godt spørgsmålet, hvordan bliver vejret?
    Jeg ser op på himlen den er ret god til at svare på spørgsmålet.
    Det er lidt ærgeligt, at ens følelse af forventning kan ændres med et enkelt svar."Jeg glæder mig til på lørdag der skal jeg i haven" hvortil der oplyses " der er lovet regn hele dagen!
    Jeg skal i haven på lørdag og så få svaret, der er lovet regn hele dagen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kigger også op på himlen, kigger på skyerne, mærker på vinden. Og det er nok ...

      Slet
  3. Glemte helt at fortælle at dine småplanter ser ud til at trives :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - squash er nu også teknemmelige.

      Slet