25. november 2016

Maskinparken


Sandelig sjældent jeg syr noget efterhånden - lidt sløjt for det, der en oprindelig var en syblog.
Men hyggeligt ser det unægteligt ud, når både symaskine og overlocker er sat op og i brug. Både min symaskine og overlocker er for øvrigt købt brugt - og lader til at være uopslidelige. (Noget der også godt kunne hænge sammen med at de ikke bliver brugt så tit ... ) Min symaskine er en Husqvarna 330 og min overlocker en Bernina 700 D. Begge er mekaniske og i en god, gedigen kvalitet.

At jeg ikke får syet ret meget, hænger en del sammen med, at mine børn nu (desværre) er blevet lidt for store til at være helt vilde med hjemmesyet tøj - og selv mangler jeg absolut ikke noget.

Jeg tror nu alligevel at jeg vil fremstille et par hjemmelavede gaver; den yngste er - selv om han næsten er vokset mig over hovedet (!) glad for "hyggetøj"; bløde bukser og ditto trøjer. Så det skal han have.

Og så ikke et ord mere om gaver eller shopping herfra.

5 kommentarer:

  1. Hvor ser det hyggeligt ud, der ved dine maskiner med udsigt ud til have og - et drivhus ? :)
    Jeg nægter at købe noget som helst i dag ! Hele det der Black Friday - jeg synes det er forkasteligt !

    SvarSlet
  2. Du har helt ret, det ser så hyggeligt ud med den symaskine! God fornøjelse med de bløde pakker!

    SvarSlet
  3. Hvor er det sejt, at du kan sy - det gad jeg altså godt kunne!

    SvarSlet
  4. Min symaskine er nu stillet lige ved siden af min plads for at minde mig om, at jeg kan sy :-) En dag så sker det. Dit syværelse ser hyggeligt ud.

    SvarSlet
  5. Tak for alle svar. Der gik vist lidt decemnberstress over bloggen - ihvertfald fik jeg ikke svaret jer.

    SvarSlet