18. november 2016

At møde efteråret

Det er blevet november - og de sidste to uger har som bekendt budt på så mange sindsoprivende nyheder, at jeg ikke har haft lyst til at blogge. Eller fotografere.


Men her et billede jeg tog på den sidste gyldne dag - den sidste dag med gule blade på træerne.

For mig er fotografiet en hobby, og samtidig en måde, hvor jeg kan registrere og huske, det der er sket. Vejret, ture jeg har gået, steder, jeg har været. Og en måde, hvor jeg kan formidle noget af det, som måske ikke er så værdsat; de grå dage, visne blade, lyset i en vandpyt.

At møde efteråret er nemt - for det er en årstid, jeg holder meget af, og som byder på så meget smukt for øjet, hvad enten det er solskin, overskyet - eller endda regn. Det gælder om at nyde november ro før decembers juleræs sætter ind.

2 kommentarer:

  1. Det foto er helt efter mit hjerte! Wauw! Elsker-elsker efteråret, og magien i det simple, der er så smukt - men skørt nok går alt for mange mennesker bare forbi den slags uden rigtigt at se det. Jeg forstår det ikke...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar - beklager, at jeg ikke har svaret noget tidligere ...

      Slet