6. september 2016

Flimrende farvepragt



Lige nu blomstrer de på livet løs, mine dahlia. De er sene i år (ligesom de var sidste år); de fik (formodentlig) ikke vand og gødning nok tidligt i deres vækstperiode – og nogle af planterne nåede sneglene at gøre kål på – men nu er de her: Knaldorange, storblomstrende og ikke til at kue, når de først er kommet i gang. Efter søndagens regn (yderst velkommen for alle planter), er de nu endnu mere ranke og struttende.

Knoldene graver jeg op og overvintrer i kælderen - og hvert forår graver jeg dem ned i igen. Og med en del vanding og lidt tålmodighed ser de sådan ud i august-september.

Årets havecyklus kan fortsætte.

8 kommentarer:

  1. flotte blomster! dejlig billede... kh ulrike

    SvarSlet
  2. Hvor er de fine, også i den helt særlige farve. De blomstrer nu, i den årstid, du holder af.
    Bedste hilsner fra Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de blomstrer nu. Dejligt med noget sensommerfarve.

      Slet
  3. Fantastiskt fina och jag förstår att du njuter av deras prakt. :) Själv har jag ännu inte vågat ge mig på dahlior eftersom jag har varit säker på att jag ska glömma att gräva upp dem innan frosten kommer. Men nu har jag blivit så inspirerad av alla vackra dahlior så min plan är att nästa år sätta dahlior i två odlingslådor. Förhoppningsvis kommer jag ihåg att ta upp dem om jag har alla samlade på ett ställe. ;) Vi får väl se hur det går. Men tills dess njuter jag av dina vackra dahlior istället. :)

    Sköt om dig och ha en fin helg!♥

    Kram Lotta

    SvarSlet
    Svar
    1. I lige måde, Lotta og held og lykke med dahliaer næste sommer.

      Slet