8. april 2016

Flygtigheder


Først kommer erantisserne og vintergækkerne. I år kom de meget tidligt og stod længe og lyste. En dag, da jeg kiggede ud af vinduet, var de væk. I stedet var der påskeliljer en lille smule krokus og tusindvis af grønne vækster på vej  op af jorden. De helt tidlige forårsblomster kan ikke lide varme. Det får dem til at visne.

Sådan er  det hvert år. Jeg har oplevet det mange gange før, og alligevel kan jeg ikke lade være med at blive lidt vemodig. De er så smukke, de små vintergækker - og nu er der længe til, at jeg skal se dem igen. Ligesom det tidlige forår - det er allerede væk igen. Husk at nyde det flygtige ...

(De mange krokus er ikke fra min have - bare de var ...)

6 kommentarer:

  1. Jeg ville gerne have en sådan krokus plæne :)

    SvarSlet
  2. Så også den fineste gang småkrøllede tulipaner idag, der gav deres sidste skud :) Æv

    - A

    SvarSlet
  3. Helt helt enig, Bodil...ligesom dig er jeg tosset med de smukke vintergækker; og jeg bliver også altid vemodig, når jeg ser, at de begynder at visne....

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor dejligt at du har det lige som jeg, Lily. Elsker virkelig det helt tidlige forår …

      Slet