14. februar 2016

Flere fine fund



Hjemme hos os holder vi meget af at se "antikprogrammer" - fx 'Skattejægerne' eller 'Antikduellen'. Det er dejligt at se at de gamle ting bliver værdsat og dejligt at der findes samlere til de underligste ting.

Til gengæld er bevidstheden om hvad, der er noget værd også vokset. Selv genbrugsbutikkerne tager de ting fra, som de mener er noget værd, og sætter også priserne derefter. Men man kan stadig være heldig ...

Som da jeg så disse tallerkener i en af de lokale genbrugsbutikker. De kunne åbenbart ikke - i modsætning til mig - genkende dem som Lyngby-stellet Tangent, for de tog kun 10,- pr. stk. Det kunne jeg ikke stå for - og godt nok er dybe tallerkener ikke så anvendelige som flade, men de kan vel bruges til suppe. Eller desserter. Smukke er de i hvert fald, og i fin stand bortset fra et lille hak på undersiden af en af dem.

2 kommentarer:

  1. Jeg har det som dig. En smule underligt at alt det "gamle skrammel" man har samlet igennem tiderne nu er trendy og penge værd :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja -men sådan m det jo være :-) og egentlig har jeg det fint med at de gamle ting er noget værd - igen.

      Slet