14. august 2015

Sommerferiebilleder


Så blev det august. Det er allerede flere uger siden jeg startede på arbejde igen, og onsdag sluttede sommerferien så endelig, da begge børn startede i skole. Goddag til hverdagen - (og fri mig for flosklen om at holde af hverdagen ...)

Det har været en lang sommer. En dejlig sommer. Med både regn, kølighed og varme - lige som jeg kan lide det. En perfekt blanding.

Vores ferie gik til Norge. Lige som for to år siden pakkede vi bilen med vandrestøvler, rygsække og alverdens udrustning og tog færgen fra København til Oslo. I Norge boede vi dels i skibyen Hemsedal og dels ved fjeldsøen Gjende i Valdres. Begge steder boede vi på campingpladser - i hytter vi havde lejet.

Der var dejligt. Smukt. Jeg har efterhåndet været i Norge en del gange, alligevel har jeg kun set en ganske lille del af det overvældende smukke land. Så der er meget at komme tilbage til.

Vandring i Hemsedal.
Bag græsmarken ligger campingpladsen i Hemsedal. Hyggelig og ganske lille. 
Udsigt mod Valdresflya fra nord. Det er i starten af juli og tidlig sommer i fjeldet, så der ligger stadig en del sne.

Et kig ud over fjeldsøen Gjende på en overskyet dag. Skyerne hænger lavt over fjeldtoppene.
Koncentration ved Ludospillet. Vi spillede rigtig meget Ludo og nød at være uden internet.

5 kommentarer:

  1. Jeg har aldrig i fjeldet, hvilket jeg tydelig kan se er en mangel :) Hvor er det smukt !
    Velkommen tilbage til hverdagen ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har noget til gode. Men det er jo også dejligt. Og tak - ja, jeg er kommet tilbage til "internet"hverdagen.

      Slet
  2. Wow! Hvor ser det bare vidunderligt ud, Bodil - dejligt at I har haft mulighed for en lang sommerferie :-) Og må virkelig også være dejligt at have været total 'off grid'! Det tror jeg kunne gavne mange rigtig meget i det moderne fortravlede og JEG SKAL VÆRE PÅ HELE TIDEN for manges vedkommende (heldigvis ikke mit eget; vi er ret low-tech i vores hjem. Helt bevidst :-)). Hehehe, ak ja, selvom den kloge Dan Turell vist engang postulerede noget a la Mest af alt holder jeg af hverdagen..., så er jeg enig med dig! ;-) Godt at have dig tilbage igen :-) KH Lilly

    SvarSlet
    Svar
    1. Sæt lige 'samfund' ind et eller andet sted efter "moderne og fortravlede" eller noget i den stil. Det gik lidt for stærkt med at skrive!

      Slet
    2. Tak for dit lange svar :-) Jeg nød virkelig at være offline - og det skriver jeg også lidt mere om. Mht. at "holde af hverdagen" - så er det en strofe, som helt klart har haft sin berettigelse - den er bare blevet misbrugt i en grad, så den nu nærmest er en kliche. Og desuden havde Dan Turell det vist svært med hverdagen, i hvert fald til tider.

      Slet