15. maj 2015

En gang klunser ...


Det er ikke fremmed for mig at finde ting til storskrald eller fiske skatte op af en container, og jeg gør det glad og gerne. Faktisk ville jeg gerne gøre det noget mere; men omstændighederne forhindrer mig i at tage større genstande, som møbler, med hjem.

I tidens løb har jeg fundet en del og også skrevet om det på bloggen (læs fx her og her).

Min daglige arbejdsplads ligger på Østerbro - og derinde er genbrug, eller bare respekt for de ressourcer der ligger bag et produkt, meget fjernt for beboerne. De mennesker der bor i det kvarter smider virkelig meget ud. Jeg kan godt forstå, at man smider overflødige genstande ud til storskrald eller genbrug. Men jeg har gentagne gange set genstande fra et kælderrum blive hentet af en skraldebil og blive mast til atomer. (At Københavns kommune tillader det, er en gåde for mig; heroppe i Nordsjælland, hvor jeg bor. kan man ikke bare smide en cykel eller en sofa i skraldespanden.)

At blive kvast til ukendelighed - det ville have været skæbnen for denne fine cykel, hvis jeg ikke havde taget den. Den stod på gaden i en bunke med andre cykler, en masse flyttekasser og gamle møbler. Kort tid efter at jeg havde bragt cyklen i sikkerhed kom den omtalte skraldebil ....

Cyklen var flad, men ellers meget fin og stort set ikke rusten. Min bedre halvdel er en rutineret cykelistandsætter, og han siger at den er meget velholdt og er blevet passet godt. Og nu kan den være en udmærket ekstracykel her i huset.

2 kommentarer:

  1. Hvor var det godt, du fik reddet den, inden skraldebilen kom. Jeg synes, det er en fin cykel. Med sjæl. Varme hilsner fra Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er helt perfekt - og den kører fint :-)

      Slet