26. april 2015

En lille smule syning



... og en ny start?

Det er meget længe siden jeg har syet noget - og kan man så have en syblog? Tjah, bloggen handler efterhånden om så meget andet end lige syning - hvilket er fint nok, men bloggens hjerte er syning og håndarbejde. Det er ikke det eneste jeg bruger min frie tid på - og derfor har der været langt mellem indlæggene på det seneste, men ,fortjener bloggen ikke en frisk start?  Det vil jeg mene.

Jeg har haft gang i symaskinen. Ikke med noget særligt - blot nogle hårdutter i 80'erstil; de består blot af nogle stykker stof og en elastik - men de er både pyntelige og praktiske.


Desuden har jeg syet denne lille sag; et etui til små papirslommetørklæder. Den er så enkel at lave, at den i næste ikke fortjener at blive vist frem, men da den også er praktisk og pyntelig kommer den med .

3 kommentarer:

  1. Uanset dit fokus her på bloggen, så nyder jeg at følge med :-) Selvom mange af os har håndarbejde som udgangspunkt, ja, så er der jo mange andre ting, der fylder i vores liv...og dermed også i større eller mindre omfang 'lander' på vores blogge :-) Det kan jeg nu meget godt lide!

    Sjovt at se de der hårdippedutter - dem syede jeg selv en lind strøm af i de tidlige 90'ere :-) Og de der etuier til papirslommetørklæder har jeg drønet mindst 30 af igennem maskinen inden for de sidste 6 år...de er nemme og hurtige og ideelle til rester :-) Jeg har solgt dem for at rejse penge til WSPA; derfor jeg lavede så mange! ;-)

    KH L

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lily - det er så dejligt, at nogen har lyst til at læse det jeg skriver.
      Hårdimserne er ren 90'er - men ret praktiske - jeg bruger dem hele tiden.

      Slet
    2. :-)))) Måske skulle jeg selv få lavet nogle - jeg har mega-kraftigt og langt hår; det vejer derfor et ton, og jeg døjer med, at selv de tykkeste hårelastikker springer op. Tror jeg skal have lavet noget ordentlig kvali' til at sætte håret op med! ;-)

      Slet