27. februar 2015

Mere fra gemmerne

Der var mere i min forældres lade - meget mere - og meget af det fra 'før verden gik af lave'. Forstået på den måde, at det var gamle og gedigne ting af god kvalitet. Lavet til at skulle holde.

Men jeg tog nu ikke så meget - kun det, jeg absolut ikke kunne stå for. Som dette lille bånd, med margueritter i korssting. Min mormor brugte det til at have om sine (stof)servietter, der selvfølgelig også var forsynet med broderet monogram. De sjove er, at jeg kan huske dé bånd og dét broderi - jeg kan se servietterne for mig i hendes skab med duge og den slags og jeg kan huske båndene med margueritter. Et erindringsglimt ...

Servietterne har jeg også taget med hjem, men de var desværre lidt medtagne. Brugsspor og pletter der ikke vil gå af. Så de bliver nok ikke taget i brug. Men jeg gemmer dem - som et specielt og kuriøst minde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar