7. januar 2015

Hjemmelavede gaver





Godt nytår derude - og velkommen til januar.

December forsvandt alt for hurtigt. Især forsvandt de pludselige og uventede vinterdage alt for hurtigt igen, Men julen og de mange fridage var dejlig. Dejligt var det også at kunne give hjemmelavede gaver; strikkede sokker (nederst) og et hylster til gymnasiepigens computer (øverst).

Sidstnævnte voldte mig en del problemer - det er ikke så let, at sy en lynlås på en buet kant, og slet ikke når der også skal foer i. Men resultatet blev godt - og tasken blev vendt og syet pænt til på indersiden.

Selve tasken er syet af rester - diverse rester fra bukser og en rest flece fra sønnens nissedragt (som jeg vist ikke har fået vist her ...). Kun lynlåsen er købt til formålet.

Sokkerne er også strikket af restegarn - derfor striberne. Jeg havde ikke nok af det melerede sokkegarn til to par sokker - og jeg ville have det brugt.

Januars kreaprojekter: At få "evighedstæppet" gjort færdigt - der mangler så lidt. Sjovt nok er det ofte det, der tager længst tid ...

6 kommentarer:

  1. Super lækre gaver. Dejligt at få brugt nogle rester, jeg tror, det skal være et tema for mig her i årets første måneder - brug af lageret!!
    Jeg håber, det nye år bliver fyldt med masser af gode oplevelser og kreative udfoldelser.
    Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Enig - brug af lageret. Især har mit garnlager det med at vokse …

      Slet
  2. Jeg synes også det er super lækre gaver :) Delikate farver :)

    SvarSlet
  3. Skønne gaver :-) Og ja, puha, det slider på tålmodigheden med DEN slags isyning af lynlås...forsøgte mig selv med en tilsvarende foret computertaske for nogle år siden. Det var krævende! Men dit resultat er blevet super-flot.

    Glæder mig til at se evighedstæppet, når det engang er færdigt.... KH L

    SvarSlet
    Svar
    1. Lynlåssyning kræver øvelse - men det lykkedes da til sidst …

      Slet