6. oktober 2014

Hej efterår


Hej efterår, endelig er du her, du har været ventet med længsel.

Kom nu bare med dine regnvejrsdage, lad dagene mørkne og temperaturen falde. Lad bladene skifte farve og til sidst visne og falde af. Jeg vil glæde mig til at se dig folde dig ud i al din pragt, nyde din gyldne frodighed og med ro i sindet se planter og vækster gå i dvale omkring dig.

Ja, frem med de uldne sager frem og varme jakker; jeg orker ikke mere varme og flere tørre dage. Jeg vil hellere sidde inde og lade roen sænke sig end at være ude for at "nyde det gode vejr." Jeg trænger til at lade op, til at finde ro - indendørs og indeni.

Kom bare sorte aftener, kom stjernefyldte nætter og kolde morgener. Kom bare efterår, kom endelig ...

8 kommentarer:

  1. Vakker tekst og vakre bilder! Jeg kjenner meg igjen ... liker høstens ro og innadvendthet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Af hjertet tak - og velkommen til.

      Slet
  2. Svar
    1. Regn er godt - for planter, dyr og mennesker.

      Slet
  3. Sikke en smuk hyldest til efteråret! Her er det øsende regn og voldsom blæst i dag - lige vejr til at hygge sig indendørs :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Øsende regn er lige så velkommen hos mig. Naturen og plantene er stadig mærket af den voldsomme varme og tørken og trænger til vand.

      Slet
  4. Jeg elsker også skiftet, hvor der bliver højere til himlen med den friske luft og de smukke farver. Og så selvfølgelig stearinlysene indenfor. Det er hygge!

    SvarSlet