18. august 2014

Hverdag - i sol og regn

Jamen altså - så gik der lige en uge ... eller mere.

Det er blevet hverdag. Det er blevet blandet vejr, med en hel del regn - al den regn vi ikke har fået hele sommeren.

Hverdagen har ramt vores lille familie for fuld styrke. Jeg startede på arbejde allerede for to uger siden, men det føltes stadig som ferie, fordi begge børnene stadig havde fri.

Det har de ikke længere. Deres respektive skoler - folkeskolen og gymnasiet - er startet, og ugen har derfor budt på en del store og små udfordringer. Morgenmad i klassen. Møde på skolen om den nye reform. Indkøb af ny taske til datteren, med plads til computer - og kan hun for øvrigt klare sig med den, nu hvor hun skal bruge den hver dag? Nyt penalhus, nye blyanter og markeringstuscher. Sønnen mangler gummistøvler og er vokser ud af sine sko. Og så videre ...

Det er helt normalt - men pludselig er det meget længe siden, at det var sommerferie med sol og frihed fra morgen til aften. Sådan er det bare, og inden længe er vi gledet ind i hverdagen igen.

Noget helt, helt andet - mine georginer har lidt under tørken, i så høj grad at de slet ikke har blomstret. Det hjælper nu, de er så småt ved at komme sig nu. Og står i al deres farvepragt - i sol og regn.

8 kommentarer:

  1. Smukke blomster!! Jep, hverdagen er i den grad tilbage, heldigvis kan vi se tilbage på en dejlig ferie.

    SvarSlet
  2. Ja det er tydeligt at man hurtigt glider ind i hverdagen igen, men jo så også bare skønt at have haft en dejlig ferie som måske stadig ligger og lurer lidt i baghovedet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør den - og energien fra ferien strækker sig heldigvis langt ind i efteråret.

      Slet
  3. Lige når hverdagen begynder, kan man slet ikke huske hvordan man kunne nå alt det man nu skal nå...Men hurtigt åh så alt for hurtigt, husker man det hele.. Så det gælder om at skabe sig en god hverdag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er slet ikke utilfreds med min hverdag - men åh, hvor er der mange ting som bare skal i faste rammer med to skolebørn.

      Slet
  4. Fantastisk billede af dine georginer! Nu hvor hverdagen er tilbage, kommer jeg til at tænke på Dan Turèlls Jeg holder af hverdagen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Jeg kender godt digtet - og jeg holder bestemt også af hverdagen :-)

      Slet