20. juni 2014

Simple shorts

Når man har en overlocker (hvordan kunne jeg dog klare mig uden ?), er det ingen sag at sy dejlige ting i jersey. Der var et stykke til rest af det stribede stof, - det blev til shorts til min store datter. Klippet efter et par af hendes yndlingsshorts, sømmene overlocket sammen og linning med elastik. Enklere kan det ikke være.

Stoffet er rigtig lækkert, men næsten for elastisk, det var ihvertfald svært at få striberne til at ligge i mønster - men det lykkedes, som det kan ses.

Og - på trods af at hun påstod at hun "ikke kunne lide striber", er de blevet vel modtaget og taget i brug - se fx pletten på venstre bukseben ..

9 kommentarer:

  1. De er super fine! Jeg gad godt at have sådan et par. Og hvor gør en overlocker bare (jersey)livet nemmere :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør den - selv om jeg har haft en del problemer med min her på det sidste - tråden blev ved med at drille, så jeg måtte tråde den igen og igen!

      Slet
  2. Hvor er de de fine - din datter er heldig, at du kan lide at sy og har en overlocker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - jeg er glad for at jeg kan sy til hende :-)

      Slet
  3. De er da vildt søde! Kender godt det der med at der ved elastiske stoffer er store problemer med at 'parre' mønstret i diverse sammensyninger...og jeg pøler altid med de stoffer, da jeg ikke har en overlocker!

    Hvilket shortsmønster har du i øvrigt benyttet?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lilly :-) Jeg har selv lavet mønstret ved at tegne af fra et par yndlingsshorts.

      Slet
  4. Hvor er de fede!! Ja, det er lykken at have en overlocker, - når den ikke driller.
    Kh.
    Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig! Men er det ikke sådan man lærer sit grej at kende - når det driller? Det tror jeg ...

      Slet