10. juni 2014

Glimt fra Berlin


Det er ikke meget jeg får syet for tiden. Have, udendørsliv og tusind andre gøremål synes at sluge tiden. Ikke mindst fordi den seneste (og sidste) dejlige miniferie (grundlovsdag/pinse) blev brugt på at se lidt andet end den hjemlige parcel.

Sammen med min familie var jeg på en kort men dejlig ferie i metropolen Berlin. Det var desværre meget varmt; især var pinsedag slem, med temperaturer på næsten 35 grader. Vi brugte dagene på at slentre rundt og nyde byen - og fik næsten ikke taget nogle billeder, men her er et par stykker. I tilfældig rækkefølge ..


Det grønne Berlin - i skyggen ved Landwehrkanal.


Masser af kaffe.


En glad dreng glæder sig til fodbold VM - og vil heppe på Tyskland!



Spagetti-is ..



.. og skønne, skyggefulde træer.


Håber I alle har haft nogle dejlige pinsedage i skyggen.

9 kommentarer:

  1. Sikke nogle dejlige billeder fra jeres ferie. Jeg får lyst til at besøge Berlin igen - det er en spændende by. Uha, 35 grader lyder frygteligt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg kan virkelig ikke lide varme - så det var ret ubehageligt. Men ellers havde vi en dejlig tur.

      Slet
  2. Jeg regner også med at skulle med familien nogle dage til Berlin til sommer - har du mon anbefalinger til Berlin med børn?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette. Berlin er en meget grøn by og der er mange virkelig fine legepladser og dejlige parker. Prøv fx i Prenzlauer Berg eller Friedrichshain.
      Vi har været på flere museer i Berlin. Det tekniske museum i Kreuzberg er meget stort og flot og absolut et besøg værd. Der er også et naturhistorisk museum med dinosauer, det er noget mindre, men også okay.
      Det er også sjovt for børn at komme op i Rigsdagsbygningen - der er en flot udsigt over byen.
      Adgang er gratis men du skal bestille plads hjemmefra på Forbundsdagens hjemmeside (http://www.bundestag.de).
      Endelig er der alt det med muren og den delte by - men det er dine børn måske lidt for små til endnu.
      Kh Bodil

      Slet
  3. Åh, så dejligt. Jeg har lige bestilt tur til Berlin med min kære mand, det bliver sååh godt, og jeg kan næsten ikke vente.
    Hilsen
    Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er også dejligt. Meget afslappet, grønt og mange ting at se på.

      Slet
  4. Skønne glimt fra jeres tur - tak fordi du deler! Sikke da en hede - pyyyha; så er det godt, at der er nogen, som har opfundet spaghetti-is! (den var ny i min verden).

    SvarSlet
    Svar
    1. Spagetti-is er vist en tysk opfindelse. Der hvor vi købte is havde de også "pizza-is" på menukortet. Jeg ved dog ikke hvordan den så ud :-)

      Slet
    2. Ha ha ha :-) PIZZA-IS! Så har man hørt det med!

      Slet