6. maj 2014

Japansk inspiration




Som jeg tidligere har nævnt er jeg meget fascineret af den japanske sashikoteknik, som da også er ved at blive meget udbredt her - og hvis jeg virkelig havde meget tid, ville jeg elske at sidde og sy de små, fine sting. Man skal dog kende sine begrænsninger - hvis jeg havde håndbroderet den tehætte, som jeg syede i påsken, ville jeg ikke have været færdig endnu..

Tehætten var et hurtigt lille projekt - syet på et par timer, og derfor valgte jeg at maskinstikke/quilte pyntesømmene. Selve tehætten er syet af rester af jeansstof, den har et enkelt lag syntetisk vat som mellemlag og foer af en rest fløjl.

Tekanden - som her har fået mønstret til den grå kjole som baggrund - er vist nok også japansk, og så er den helt uundværlig, når hele familien elsker at en kop te. Den rummer lige akkurat nok til at fire personer kan få en kop hver, og så er den pæn at se på.


Nærbillede af sømmene - i forårsgrønt - og med en lille stop i toppen, så tehætten kan hænge på en knage.

2 kommentarer:

  1. Super flot resultat - og dejligt med genbrug ;-))))
    Ja, der er mange kreative ting, jeg også gerne ville give mig i kast med...hvis bare jeg havde mere tid til fordybelse på det område!

    SvarSlet
  2. Tak :-) Det med den manglende tid, kan jeg godt huske fra dengang jeg havde små børn., Det bliver bedre med tiden .. Bare nyd ham, mens han er lille.

    SvarSlet