7. april 2014

Naturen i byen

Jeg bor midt i en by, en by der er større end jeg egentlig bryder mig om. Hvem drømmer ikke om at bo laangt ude på landet - eller i en skov? Jeg savner nu sjældent den rigtige natur, for jeger så heldig, at jeg blot skal gå fem minutter for at være i dejlig bypark. Med vand og en udsigt som fornøjer både store og små..


Parken bliver flittigt brugt - og ikke bare af mig. Her promeneres, løbes, luftes hunde og børn. Om vinteren er her flere skønne kælkebakker. Og en lille dam, hvor man kan stå på skøjter. Om sommeren bliver der spillet bold og holdt små fester under de store bøgetræer.


Lige nu er der anemoner. Guldstjerner i massevis. Og overdådige mængder af skilla og narcisser, som er vandret ud fra en have i nærheden. De breder sig -  uanfægtet - mellem gule ranunkler, brændenælder og skvalderkål. De blå skilla er helt uimodståelige. Vi har nogle af dem i haven - de sår sig selv og spreder sig villligt, men jeg vil have mange flere.


Her er blomstrende hvidtjørn - der endnu dufter lidt, selv om den er begyndt at tabe sine blomster.


Og i vindueskarm er der nu skilla i en blå glasvase.

4 kommentarer:

  1. Dejligt med sådan en rigdom i nærheden, og jeg drømmer også om at få blå scilla i min have :-)

    SvarSlet
  2. Jeg skal også have flere scilla ! Så smukt når de breder sig i blå blå tæpper.
    Dejlige billeder !

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - jeg synes også forårsblomsterne er skønnest, når der er rigtig mange af dem.

      Slet