28. april 2014

Forberedelser

Lyse aftener, fuglefløjt og lokkende dufte er ikke de bedste betingelser for at sidde ved symaskinen, men i påsken fik jeg alligevel taget hul på noget, som jeg har glædet mig til længe; at sy en kjole - til mig selv. Helt fra grunden, efter et rigtigt mønster og til en helt speciel lejlighed: Den konfirmation vi skal til næste søndag.

Mønster og stof er fra Stof 2000 - men hvor er det dog svært at finde rigtig godt stof. Stof 2000 er rimelig -der er et meget stort udvalg og priserne er lave - og kvaliteten er nogenlunde. Det stof jeg (endelig) valgte er dette sølvagtige, grå stof med guld- og sølvprint. Meget smukt - lige umiddelbart, men kan det overhovedet tåle at blive vasket? Og holder det? For det er så ærgerligt at bruge lang tid på at sy noget, der ikke er pænt efter et par vaske.

Resultatet - det kommer om et par dage.. Når jeg lige får syet de sidste sømme.

10 kommentarer:

  1. Det resultat glæder jeg mig til at se :-)

    SvarSlet
  2. Ser meget spændende ud, jeg glæder mig til at se resultatet.
    Hilsen
    Karen

    SvarSlet
  3. Sikke smukt stof. Desværre duer jeg ikke til syning, men elsker at se hvor dygtige andre er :-)
    Glæder mig til at se resultatet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nu ikke så svært at sy, men det kræver også omhu og tålmodighed ...

      Slet
  4. Jeg må også indrømme at maskinerne trækker mere end det gode vejr. Så jeg får nok heller ikke brune ben i år *ha ha* men jeg nyder at sy og at ungerne kan rende ind og ud

    SvarSlet
  5. Hvor er det dejligt du kaster dig ud i noget særligt til dig selv ! Jeg går og prøver a overtale mig selv til at begynde at lære at sy igen..Engang var jeg god til det- da mine børn var små syede jeg tøj til dem og mig selv også overtøj ! Nu kan jeg ikke huske hvordan man syr en lynlås i... :)
    Men ingen penge og trang til nederdele og kjoler i andre farver og længder end de modeller min pengepung har råd til, gør at jeg snakker ret intensivt til mig selv :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Gør det! Du kan jo starte med noget enkelt..

      Slet