11. marts 2014

Genbrugstøj


Her i byen er der hele fem genbrugsbutikker (to Røde Kors, Blå Kors, Kirkens Korshær og Lumi..) - så hvis man giver sig tid, kan man gøre mange gode fund. Køkkenudstyr, bøger, dynebetræk, børnetøj, stof..

Jeg finder nu sjældent tøj - for uanset hvor mange gode intentioner jeg har om at købe brugt tøj, er genbrugstøj oftest af ældre dato og mere til den damede side, end jeg bryder mig om. Dog - en gang i mellem kan man være heldig. Sidste gang jeg var i Røde Kors havde jeg god tid til at snuse rundt, og det gav bonus, for jeg fandt hele fire ting:

- Stribet t-shirt fra Gina Tricot
- Pencilskørt i grånistret uld
- T-shirt med glimmerdekoration fra Zara
- Meget kort, sort ballonnederdel fra H&M

(Jeg går ikke kun efter mærketøj, slet ikke, men mærkerne på tøjet viser ihvertfald at det ikke er dametøj ...)

Pencilskørtet (øverst) er blevet kortet af til en meget kort og ret stram nederdel. Resten passer perfekt. Jeg tror, jeg vil kigge mere efter tøj, når jeg går i genbrugsbutikker for fremtiden!

5 kommentarer:

  1. Sikke nogle skønne ting du har fundet! Jeg elsker at kigge efter genbrugsguld.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ved jeg du gør - og her i byen er der mange muligheder for at gøre at godt fund.

      Slet
  2. Fine fine ting :-))))

    Har 'dyrket' genbrug siden jeg var 16 år gammel...og det er nu over to årtier! Det er det skønneste - og det er en helt vidunderlig følelse, når man liiiige finder den der helt fantatiske ting, der bare lige passer (str., farve, stil, etc.). Jeg synes nu, at det bliver sværere og sværere at finde de gode fund - det er som om, det er blevet ret moderne nu og flere og flere søger efter 'genbrugsguld' (tænk sig nu er der også diverse tv-programmer om emnet!). Og jeg føler også, at det inden for de seneste par år er blevet ret profit-fikseret. Øv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også det er blevet sværere - og det er sjældent jeg finder tøj som jeg kan lide. Du har ret i at der er kommet mange flere kunder i genbrugsbutikkerne - men det er jo en udmærket ting for butikkerne og genbrugstanken i al almindelighed.

      Slet
    2. Ah! Ja, det har du naturligvis ret i - og det går jo til et godt formål!

      Slet