16. februar 2014

Vinterferie i Sverige


Februar er ferietid - vinterferietid. Smag en gang på ordet vinter-ferie.. det er magisk. Kalder på alle længsler efter masser af sne, efter fjelde, pister og langrendsløjper. Efter at være ude hele dagen, få brugt kroppen og oplade energi indtil foråret kommer for alvor.

Jeg føler mig heldig - for i år har jeg fået stort ønske opfyldt; sammen med mand og børn har jeg været på vinterferie - i de svenske Sälenfjelde. Af samme grund har bloggen ligget stille, så jeg skal vist se at få skrevet nogle indlæg, hvis februar ikke skal ende som en måned nærmest uden blogindlæg.

Det er en lang tur når man kører selv - og vi kom først hjem i dag, trætte og glade efter en dejlig uge med en masse tumlen i sneen, en del skiløb, temmelig meget vinter OL i fjernsynet og ugens vildeste luksus: at sidde i saunaen og se ud på fjeldene i Norge (vi var kun få kilometer fra grænsen) mens det langsomt mørknede udenfor.

Ja, jeg føler mig heldig .. og håber på mange flere februardage i sneen. Men det bliver - realistisk set - nok ikke i år.

12 kommentarer:

  1. At få sine ønskeropfyldt, er en gave vi ikke skal tage for givet :) Dejligt du fik dine Februar drømme og ønsker opfyldt !

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret Miri, det er ikke altid man får sin drømme opfyldt - og man bør i sandhed sætte pris på det, når det lykke (det gør jeg også..)

      Slet
  2. Hvor dejligt :) - en rigtig fin og inspirerede blog du har, så inspirerede at jeg bliver nødt til at spørge om hvor mønsteret til drengebukserne er fra. Har et barnebarn på 3 år og ham vil jeg rigtig gerne sy nogle bukser til. Han vokser jo hurtigere end ukrudtet om foråret ;0))
    Varme hilsner MRianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Marianne. Mønstret er mit eget, jeg har tegnet det af efter nogle af knægtens bukser og så rettet det til. Det er ikke så svært, så hvis du har lidt mønster- og syerfaring kan du sagtens gøre det samme.

      Slet
    2. Tak for svar - Tror jeg finder et mønster og starter ud med det , barnebarnet bor jo 2 1/2 times kørsel fra os :) - men tak for inspirationen og svaret :)

      Slet
    3. Det var da så lidt - skriv endelig igen hvis du vil have gode råd eller lign.

      Slet
  3. Ååååh, det lyder bare helt fantastisk! Og hvor er det skønt, at du også helt igennem sætter pris på det hele :-)))) Dit indlæg oser af oprigtig glæde og taknemmelighed. Jeg får helt kuldegysninger (på den gode måde!).

    Nogle gange er det virkelige liv mere vigtigt end bloggeriet - du skal nok komme efter sidstnævnte ;-)

    SvarSlet
  4. Hvor lyder det dejligt. Har tilbragt mange vinterferier som barn i Norge og Sverige. Og elsker bare den klare kolde luft og lyden af knitrende sne.
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var dejligt - jeg elsker vinterferier..

      Slet
  5. Det lyder som den dejligste vinterferie! Jeg holder meget af at holde ferie i Sverige og Norge, hvor vi har stået på ski.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg også. Står I stadig på ski?

      Slet