19. februar 2014

Bag bloggen


Hvem sidder der bag skærmen? Ja, det gør vi jo allesammen efterhånden, om end det ikke var den slags skærm Jeppe Aakjær henviste til. Til de morgensange i folkeskolen, som jeg har skrevet om tidligere blev Jens Vejmand sunget ganske ofte - stærk og indigneret prosa som gjorde indtryk på en 13-14-årig … jeg kan stadig sangen nærmest ordret.

Men hvem sidder så bag denne skærm?

En meget yndet blogleg er at skrive 10, 20, 50 eller måske 100 "tilfældige" udsagn om sig selv.
For nylig har den floreret på Instagram (hvor jeg ikke er), men den er altid gangbar.

Den tilføjer bloggen lidt mindre anonymitet og lidt mere underholdningsværdi; så her er 10 tilfældigt udvalgte ting om mig:

1: er mor til to søde skolebørn, den ene er jordens mest rolige og veltilpassede teenager, den anden har arvet mit temperament og kan fare i flint på et øjeblik.

2: som barn hadede jeg idræt (blev altid valgt sidst til alle folkeskolens boldspil), men nu, som voksen, kan jeg ikke undvære mine løbeture i skoven eller en time på yogamåtten.

2: elsker vinter og al slags vintersport; langrend, alpint skiløb, at stå på skøjter.

3: arbejder med grafik, layout og webdesign.

4: elsker mit kamera og vil gerne bruge endnu mere tid på at tage billeder.

5: kan virkelig godt lide når der er stille omkring mig.

6: læser gerne og meget, men kun romaner og en digtsamling i ny og næ. Ingen krimier her, tak!

7: har været vegetar på den usunde måde - undlod bare at spise kød og spiste i stedet (endnu) mere brød og flere kartofler.

8: voksede op i 70'erne og føler at det lige så godt kunne have været i et andet århundrede (det var i et andet århundrede …).

9: lærte at sy, strikke og hækle af min mor og at brodere af min mormor - kundskaber, som jeg hver dag glæder mig over at have.

10: synes rengøring kan være afslappende; og under alle omstændigheder er det noget der skal gøres …

11 kommentarer:

  1. Tak fordi du deler, har været med i legen på IG, men måske man skulle dele det på bloggen også, som dig:0)
    Kan meget godt sætte mig ind i din nr. 5 og 10......:0)
    God dag til dig.
    VH Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Louise - og god dag til dig også..

      Slet
  2. Hvor er det en herlig leg ! Tak for at fortælle om dig selv- så kan vi mærke dig mere, lære dig bedre at kende :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det føles lidt grænseoverskridende, men også godt :-)

      Slet
  3. Det er et skønt billede af dig, og nu lærte vi dig lidt bedre at kende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen tak - jeg har nok en tendens til at være lidt "upersonlig" på bloggen, måske skal jeg skrive lidt flere "personlige" indlæg ...

      Slet
  4. Dét var faktisk rigtig spændende :-) Tak for dette indlæg. Jeg har ofte tænkt over, hvem der egentlig var bag denne blog - nu har du løftet lidt af sløret ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lily - jeg har det bedst med at være lidt anonym - men egentlig vil jeg også gerne dele lidt ud af mig selv, så det vil jeg forsøge at gøre ind imellem.

      Slet
    2. Det synes jeg også bare er helt i orden - man må jo heldigvis selv bestemme, hvor meget man vil 'give' af sig selv på sin blog :-) Og så må læserne take it or leave it!

      Slet