23. januar 2014

Lilla uld

De lilla vanter, som jeg har strikket på siden november - ikke hele tiden, der har været lange pauser - er færdige. Og de er helt perfekte. Uld er et skønt materiale - og jeg elsker lilla!

De sidder til og beskytter mod den isnende østenvind. De er behageligt varme. De har ekstra lange skafter som går godt op på armene (strikket i en rest strømpegarn, så de ikke kradser). De sidder perfekt på mine hænder - virkelig en fordel ved selv at strikke. Og så tilpasser de sig håndens facon - som det kan ses på billedet er der tydeligt en højre- og en venstrevante...

Garn: En rest pelsuls og en rest strømpegarn. Pind nr. 3,5. Opskriften - den har jeg selv kreeret efter en gammel fotokopi med en opskrift på norsk - og gemt, hvis nogen skulle være interesserede, ellers ville jeg ikke have kunne strikke to vanter, der er blevet overraskende ens.

Næste vanteprojekt hedder varme luffer til vinterferien - mere om det senere.

8 kommentarer:

  1. Nøj, hvor er de bare flotte! :-) Og rigtig god idé med de lange skafter - det er netop, som du skriver, en af fordelene ved at gøre det selv: man kan få det (næsten), som man vil have det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lilly.. jeg synes det er skønt at strikke, især når det er noget man ellers ville gå ud og købe. Derfor strikker jeg en masse vanter, huer og sokker og aldrig noget som bar er til pynt.

      Slet
  2. Hvor blev min kommentar af??? Mystisk! Jeg har lige svaret, men den er pist væk - øv!

    SvarSlet
  3. Nå, jeg prøver igen --

    Nemmerlig - det må meget gerne være både BRUGBART og PRAKTISK! Og det lader til, at du vist har knækket koden på dét område! :-) Jeg har ikke strikket siden jeg var en ni-ti år gammel, så måske jeg skulle få min mor til at give mig et opfrisker-/begynder-kursus ved lejlighed ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Begge dine kommentarer er her - og ja, du må få din mor til at give dig et strikkekursus, det er så fedt at kunne og på ingen måde svært..

      Slet
    2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
  4. Respekt! Fingervanter tror jeg aldrig, at jeg kommer til at strikke. Skøn farve.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er slet ikke så svært, når man har gennemskuet teknikken..

      Slet