26. januar 2014

Frost



Nu hvor vinteren endelig viser nogle af sine kræfter, er det en fornøjelse at gå søndagstur. Det har været dagsfrost nogle dage og isen er begyndt at lægge sig. Små søer og damme er frosset til og forvandlet sig til små åbenbaringer. Fra at være brunlige sumphuller med snasket andemad er de nu små kunstværker i smukke isede nuancer.

Jeg elsker det. Kan virkelig godt lide både sne, is og frist - på mange måder er jeg et vintermenneske. Det passer så godt til min natur at gå lidt i hi og nyde de kolde dage og de mørke aftener. Og at se alle naturens mange farve- og stemningsskift - det bliver jeg aldrig træt af.

9 kommentarer:

  1. Så er det dejligt at have så lækre og lune handskerum, som du har strikket :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der skulle stå handsker :-)

      Slet
    2. Tak Lene - de er slet ikke til at undvære..

      Slet
  2. Ja, frosten pynter på det sumpede landskab- men synes det er SÅ koldt ! Den blæste er ikke min ven :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja blæsten er kold - jeg tænker på dig og dine lange cykelture - uhh..

      Slet
  3. skønt når søerne fryser til, så er der en følelse af rigtig vinter :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - det er en dejlig følelse som jeg nyder, efter halvanden måned med vinterregn.

      Slet