16. november 2013

Stjerner i mit vindue


I mit vindue hænger denne smukke stjerne og lyser op i novemberdagene.

Da børnene var små producerede de nærmest uendelig mængder af perleplader af Hama-perler. Plader som blev behørigt beundret, og som derefter endte i en skuffe eller lign. Hvilket var synd, men det var svært at finde noget at bruge mængderne af perleplader til. Indtil jeg en dag så en boligreportage, hvor der i et af rummene var et "gardin" lavet af perleplader i forskellig størrelse.

Den ide tog jeg til mig - og i mit syrum hænger en enkelt  række perleplader trukket på tynd ståltråd. Selvfølgelig er de farvekoordineret, jeg kunne ikke dy mig, men de er fin og enkelt pynt. Hverdagspynt.

5 kommentarer:

  1. Hvor ser det fint ud -god måde at få brugt perlepladerne på. Har også skuffer fulde af dem, så måske man skulle gribe ideen:-) god weekend Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte - det ser nemlg fint ud. Man kan også lave et rigtigt "gardin", ved at lave flere rækker ved siden af hinanden.

      Slet
  2. De går altså aldrig af mode, de hamaperler - også som voksen synes jeg de er hyggelige at sidde med (;

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er de - selv om jeg nu aldrig har dyrket det, det har jeg ladet børnene om.

      Slet
  3. SKØN IDÉ som jeg allerede nu vil 'hugge', selvom Bettefisen endnu er liiiidt for lille til den slags udfodelser!

    SvarSlet