3. oktober 2013

Velkommen, oktober

Når man bor i et land med skiftende årstider, er der hele tiden noget nyt at glæde sig over.

At se og mærke hvordan lyset, temperaturen, naturen og alle planter omkring os forandrer sig - det er en rigdom, som er nærmest uvurderlig.

Hos mig er oktober yderst velkommen. Jeg nyder de kolde morgener og mørke nætter, bladene der skifter farve og det landskab, der langsomt går i dvale. Tænder op i brændeovnen og samler nedfaldne æbler. Kryber ind under et tæppe og glæder mig over lange aftener, hvor der er tid til at snakke med teenagedatteren, læse tykke bøger og endda få strikket lidt.

Kom bare oktober - du er ventet ..

6 kommentarer:

  1. Ja,,velkommen :) Og hvilket vejr Oktober byder os, så kan man da ikke andet end at være glad :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg holder meget af efterårsvejret, Miri - men (selvfølgelig) især af de klare dage med sol.

      Slet
  2. Ja efteråret er så smukt- og når man så ved at indendøre venter varme tæpper og varme drikke så kan man da rigtig glæde sig over frisk luft og blæst :-) men jeg synes også at de mørke aftener gør mig Gab søvnig meget tidligt...

    SvarSlet
    Svar
    1. Man kan godt blive søvnig af mørket - men det er jo også sundt at sove - så måske skal man bare se det som noget positivt.. :-)

      Slet
  3. de kolde morgener er ok, men de mørke nætter bryder jeg mig ikke synderligt om. Hyggen og det tættere samvær er gevinsten :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det kan godt være svært at komme igennem den mørke tid - men jeg holder meget af den tid der bliver til rådighed til indendørs sysler.

      Slet