1. september 2013

Gul



Det har aldrig rigtigt sagt mig noget at samle på retroting, værdifuldt gammelt porcelæn eller et bestemt stel. Jeg har fundet mange smukke ting til genbrug, men deres "værdi" har mest bestået i, at jeg har syntes, at de var smukke. Ikke at de var noget værd, sådan i virkeligheden.

Men se så hvad jeg fandt i en af de lokale genbrugsbutikker - endda sat ned til halv pris; en vase fra det tyskekeramikfirma Bay. Så smuk - i okkergul og uden en skramme. Måske vil jeg alligevel samle på keramik..

4 kommentarer:

  1. Kan kun advare... Man bliver afhængig og får pladsmangel.... Jeg har haft en stor en i samme farve og stil... Men den kom til genbrug på grund af pladsmangel, måtte indskrænke lidt i samlingen.... Men farven er så fin....passer lige til efteråret...

    SvarSlet
    Svar
    1. At du kunne nænne at skille dig af med vasen.. (tænker stadig med vemod på det Aluminia-stel jeg kasserede, fordi jeg syntes det var for slidt. Men man kan jo ikke gemme alt..)

      Slet
  2. Forstår din glæde- for den er godt nok skøn !

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, er den ikke? Elsker smukt håndværk.

      Slet