29. august 2013

Tre på stribe



Jeg er blevet faster. Til tre søde små - to drenge og en pige - på én gang. Børnene er meget små, men har det godt og jeg har strikket en lille undertrøje/vest til dem hver. De er (næsten) helt ens - kun farven på knaphulstråden varierer.

Da jeg gik i gang ville jeg bare have lavet en, men det var meget overkommeligt da jeg først havde fået opskriften ind på rygraden. Selve opskriften er den klassiske Ruths Babyundertrøje - men den findes i mange udgaver.

Min er strikket i ren, økologisk uld - "rigtig uld" - købt hos Garnudsalg for flere år siden. Det er så lækkert at strikke med og meget blødt, når det er blevet vasket - men de har det desværre ikke mere.

Nu glæder jeg mig til at se de små -og til at give dem gaverne.

8 kommentarer:

  1. Tillykke Faster !
    Åh, hele 3 nye mennesker at glæde sig over :)
    Godt med de små uldveste, det har de brug for.
    Og hvor er de skønne og enkle- og en fed ide med den forskelligfarvede snor :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er et mirakel. Der var ingen i familien som havde forestillet sig at der ville komme flere småbørn, min bror og hans kone havde faktisk opgivet og var tæt på at adoptere, men vha. noget hormon-halløj fik de så alligevel trillingerne. Et mirakel!

      Slet
  2. Stort tillykke med de 3 nye i familien, faster :)
    Så får du travlt med at sy og strikke en masse babytøj :)
    De er blevet rigtig flotte!
    Kh Sabrina

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ville elske at lave babytøj - men de glade forældre har arvet og fået en masse. Men jeg kommer nok til at lave noget alligevel, det er så sjovt at lave tøj i små størrelser, næste som at lave dukketøj :-)

      Slet
  3. Nej, hvor fantastisk - trillinger! Det er jo et af verdens vidundere :-) De små tutter kommer til at få SÅ meget glæde af dine fine veste!
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Line - ja det er fantastisk med hele tre små fætre/kusiner.

      Slet
  4. Hvor er de fine dine små uldne undertrøjer - tillykke med de tre små nye verdens borgere!

    SvarSlet