9. august 2013

Høstens anemoner


Det ér sandt; sommeren går på hæld og høsten, dvs. efteråret nærmer sig.

De lyse nætter er slut og mørket lister sig frem igen. Langsomt men sikkert.

Hvilket er helt fint med mig. Jeg elsker, (ja det gør jeg faktisk..) at årstidene skifter og jeg holder både af sommeren med dens buldrende udeliv og af vinterens stille sysler.

Børnene nyder de sidste fridage inden skolen starter igen, de praktiske gøremål presser sig på, det er sommeren der snart takker af. Ikke endnu, ikke endnu - det er stadig tid til at havbade og de lune eftermiddage kan stadig tilbringes udenfor, men der er forandring i luften.

I min have står høstanemonerne i det fineste flor.

2 kommentarer:

  1. Ja, vi er virkelig i en overgang mellem sommer og efterår- høsttiden- lidt vemodig stemning, for mig:)
    Elsker også årstiderne skiften og de følelser de vækker i mig.
    Og høst anemoner ! Et must have i min nye have :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Høstanemoner vil være perfekte i din nye have. De vokser hurtigt og breder sig villigt.

      Slet