24. august 2013

Den allermindste

De små tasker/punge jeg har har syet fået en lille efterfølger: En ganske lille pung, bare til mine hovedtelefoner, som ellers altid ligger og roder rundt i min taske.

Konceptet følger de andre: en rest kraftig denim, fint foer med blomster (stof fra loppemarkedet) og en blå lynlås fra genbrug. Overlock på vrangen og stikninger i lys turkisblå. Men denne gang har jeg syet stikningerne på en anden måde end jeg plejer, idet jeg har fulgt et af de mange gode råd som, den dygtige kvinde bag Skaberlyst stiller til rådighed på sin hjemmeside.

Stikningerne er syet med to tråde istedet for en. Helt almindelig sytråd i to nuancer som ligger tæt på hinanden. Jamen altså, jamen altså - det er bare noget helt andet. En fin, tydelig og markeret stikning. Fantastisk - og så nemt. En godt råd fra en professionel skrædder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar