19. juli 2013

Stor toilettaske

Det er nu sjovt at sy små tasker, toiletpunge eller hvad man nu vil bruge dem til. Især når man - som jeg - aldrig har haft en rigtig toilettaske. Jeg synes, at de fleste af dem man kan købe, enten er for grimme, for store eller .. noget andet. Så nu har jeg syet en selv.

Den er syet på samme måde som de andre små punge. Den er ikke vendt - kun syet sammen og overlocket på vrangen. Jeg synes det er alt for besværligt at vende stoffet - og resultatet bliver ikke ret meget pænere. Til gengæld har jeg gjort lidt mere ud af lynlåsen, der er afsluttet med et lille stykke stof på tværs. Det tager ikke lang tid at lave og giver lidt pænere finish. Jeg har stukket langs med lynlåsen for at holde den på plads.

Tasken er syet af stof fra gemmerne; en rest denim (faktisk et par shorts, hvor jeg af en eller anden grund fik syet lommerne på benene, i stedet for i linningen .. meget pinligt. Stoffet blev kylet langt væk - men er nu blevet brugt alligevel..) og en lille rest blå køkkentern. På siderne er der små lilla stikninger - de er ikke så tydelige, men de har samme farve som lynlåsen.

6 kommentarer:

  1. Ej hvor er den lækker!!
    Kan du ikke sy en til mig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih tak .. du er så fingernem og kan sagtens sy en selv :-)

      Slet
  2. Du er godt nok dygtig til de punge og tasker !
    Lynlåse og det hele !
    Du siger bare til, hvis du sælger ud- jeg mangler... :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen altså - det vil jeg da gerne. Send en mail til bodil.mulla@gmail.com hvis du er interesseret..

      Slet
  3. Skøn sag. Ovenikøbet genbrug!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette. Ja det er godt at få brugt af sine rester..

      Slet