31. juli 2013

Sommerlæsning

Sommer er om noget andet at have tid. Tid, der ikke skal bruges til noget bestemt. Fri tid. Den største luksus jeg kender. Derfor rejser vi kun væk i en del af ferien. Resten af den bliver brugt til at nyde livet hjemme.
Med at lave små forbedringer på huset, med at sy - og med at læse. Jeg nyder at have tid til at fordybe mig og læse tykke bøger. Som denne her; Zadie Smiths Om skønhed, der har stået i min bogreol i flere år, men som jeg kun har læst brudstykker af.

Nu læser jeg i et stræk - fra første til sidste side. Og nyder den. Sprog, personbeskrivelse, dialog, handling.
Bogen er velskrevet og veloplagt fra første til sidste side. Forfatteren, Zadie Smith, er en stor beundrer af E.M.Forster, og bogen er en moderne og fuldstændig fri fortolkning af Forsters Howards End. Nu skal der ikke være boganmeldelser her på siden - og en bog på næsten 500 sider kræver sin tid, men .. den kan anbefales.

1 kommentar:

  1. Den vil jeg gerne læse - tak for anbefalingen!

    SvarSlet