1. juli 2013

Endelig sommer


Det er som om, sommeren først starter for alvor, når skolen slutter for i år og sommerferien starter: Når hverdagen lukker ned og de daglige rutiner bliver brudt; ingen madpakker, ingen lektier og ingen steder, hvor man skal være kl. 8.00 - hver dag. Ikke en stram tidsplan hver morgen for at nå det hele. Ingen ugeplaner eller beskeder, der skal tjekkes.

Vist holder vi af hverdagen, allesammen - men med skolebørn er den hverdag så fast struktureret, at man først når man ikke er i den daglige rummel, kan føle hvor fastlåst, man egentlig er.

Men nu kan vi trække vejret lidt lettere og bare være til. Der bliver læst. Leget. Spillet computer og set film. Vi kan være længe oppe i de lyse nætter. Glemme faste sengetider.

Nu er det sommer.




Også selv min ferie ikke er startet - helt - endnu..

For mine pelargonier er endelig begyndt at blomstre. Jeg har haft de samme planter i adskillige år. Hvert efterår sættter jeg dem ned i kælderen til overvintring. Hvert forår tager jeg dem op igen - og efter masser af vand og lidt gødning sætter de overvældende mange blomster - hele sommeren igennem.

1 kommentar:

  1. Det er dejligt at kunne holde ferie fra hverdagens rutiner. Hvor er dine pelargonier flotte.

    SvarSlet