26. juni 2013

Sommershorts

Jeg har lavet endnu et par bukser til drengebarnet - denne gang et par shorts i blød, let demin. De er syet på samme måde som de bukser jeg har syet tidligere - elastik i linningen, falsk gylp og stiklommer foret med samme stof som på linningens bagside. Enkelte pyntestikninger i lys grå.

Bagpå: påsatte lommer med ombuk af stoffets vrangside. Ikke for meget pynt og ikke for lidt.

Sådan et par bukser, som er lige til at trække af og på, er absolut min søns foretrukne - ikke noget besvær med lynlås og knapper, hvis han får lov at vælge. Hvilket er en af grundene til at jeg syr tøj til ham. Så kan han få det, som han vil have det.


Her: linningens inderside i dejligt mælkedrengestrib og detalje af de pæne sømme. Hvordan har jeg kunnet leve uden en overlocker?

Mon jeg kan overtale sønnen til at stå model?

8 kommentarer:

  1. Hvor er de fine! Håber, du kan overtale sønnen til at stå model - jeg kan godt forstå, han er vild med sine nye shorts.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Ja, jeg må se at få taget et billede af ham.

      Slet
  2. Hvor er det nogle skønne shorts - dem kan han da kun blive glade for. Og specielt den overlockede søm må han sætte pris på ;-) Det er ihvertfald fedt som syerske at lave sådan et gennemført produkt! Jeg kan kun stemme i koret - en overlocker er et must!
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih ja, han er glad for den overlockede søm :-D .. det ænser han vist ikke, men hans mor gør..

      Slet
  3. Lækre bukser :) Nej jeg kan heller ikke leve uden min overlocker.

    Jeg fandt din blog på linsens projekter- den ser spændende ud, så har nu meldt mig som fast læser og glæder mig til at følge dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - og velkommen til, Heidi.

      Kh Bodil

      Slet
  4. Der er så flotte! Gad nu også godt ha' en overlocker :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja, det må du da have. Selvom dine ting nu også er flotte uden overlocker..

      Slet