16. juni 2013

Fra en svunden tid

Nu skal det hele jo ikke handle om blomster - og eftersom bloggen først og fremmest er en syblog, må jeg hellere skrive lidt om at sy.. Eller rettere, om små ting der gør syarbejdet nemmere og mere præcist.

Det kan godt betale sig at se i genbrugsbutikkernes kasser med syting. Der er mange gode og fine småting at finde i dem - lynlåse, skråbånd, tråd eller syredskaber.

For nylig købte jeg en hel bunke skrædderkridt hos Lumi genbrug. Jeg fik ikke set nærmere på kridtene før jeg fandt mine sysager frem i går. Jeg ledte efter et stykke skrædderkridt - og fandt dette blandt kridtene.

Det er nærmest en stor, flad blyant, den ligger perfekt i hånden og kan tegne heelt lige streger. Et super lille værktøj, som jeg aldrig har set før. Det er bare så fint-  og fra en svunden tid.

2 kommentarer:

  1. Dejligt genbrugsfund - man kan være heldig og finde mange skønne ting i fx Lumi, hvor jeg også kommer. Min mor brugte skrædderkridt, og dit billede giver dejlige minder :-)

    SvarSlet
  2. De har mange gode ting - måske løber vi ind i hinanden en dag :-)

    SvarSlet