24. juni 2013

Aldrig mere zigsak..

Den er god nok. Efter lang tids tilløb er jeg den heldige ejer af en overlocker. Som det kan ses er det en Bernina 700D. Købt gennem Den blå avis, i fin stand og næsten ikke brugt.

Selv om jeg lige skulle gå et par gange rundt om mig selv, før jeg turde tage den i brug, For - kunne jeg nu finde ud af at bruge den? Og hvad med trådningen, ville det ikke blive meget indviklet at følge de snirklede tegninger - så helt anderledes end med den velkendte symaskine?

Da jeg endelig fik fjernet støvhætten og fik sat nålene i stoffet, gik det hverken værre eller bedre end at den ene tråd viklede sig rundt en eller flere af de andre, og pludselig ville maskinen hverken sy eller klippe...

Så det var frem med manualen - som viste sig at være meget udførlig og instruktiv. Det var absolut til at læse sig frem til hvordan maskinen fungerer; så det med trådningen var slet ikke så indviklet endda. Jeg trådede den ene griber og nålene om - og, vupti - maskinen virkede igen.. Og nu har jeg en overlocker,

Lidt af en revolution, når man altid har skullet "zigsakke" alle sømme - men resultatet bliver fantastisk pænt. Absolut noget helt, helt andet end den gode gamle zigsak..

4 kommentarer:

  1. Ja den bliver du vildt glad for. Jeg har også en bernina overlocker og det er en skøn maskine :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Viola - jeg er allerede glad for den..

      Slet
  2. Uha den bliver din bedste ven! Jeg har en magen til og er bare SÅ glad for den.
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder lovende, Line - jeg glæder mig..

      Slet