31. maj 2013

Sommermorgen


At gå en runde i haven en tidlig sommermorgen. Fuglekvidren og dug i græsset. Stilhed. Grønt. Og en fantastisk frodighed, der skyldes de rigelige mængder regn, der er kommet i maj. Tak for det.

Frugttræerne er forlængst afblomstret og mælkebøtterne ligeså. Syrenerne er stadig smukke, men begynder at få brune pletter. I stedet er andre blomster på vej. Som denne her. Jeg kan ikke huske hvad den hedder, selv om det er en staude jeg selv har plantet - men den blomstrer længe og flere gange, hvis den får vand nok.

Det er sommer..

4 kommentarer:

  1. Ja morgenrunden i haven, den er den bedste begyndelse på en smuk sommerdag :)
    Ps kan heller ikke husk hvad den kornblomst lignende smuksak hedder.....
    Men pæn, det er den :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu har jeg fundet ud af, hvad planten hedder: Bjergknopurt. Som minimum bør man kende navnet på planterne i sin egen have..

      Slet
  2. Bjergknopurten er så smuk - jeg har lige set en på min vanding ud over markerne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vandring ud over markerne - det lyder vel nok skønt. Jeg kan lige se det for mig .. I bor i sådan et smukt hjørne af Danmark. Og så velkommen til - det er dejligt at du læser med.

      Slet