19. maj 2013

Loppemarked

I går var det lørdag - pinselørdag - med sol fra en knaldblå himmel fra morgen til aften. Måske var det det gode vejr, måske lysten til at få ryddet op i gemmerne - for her i nærheden var der ikke mindre end to loppemarkeder lørdag formiddag. Desværre var kvaliteten mere end svingende; masser af slidt og forvasket tøj og børneskrammel - der synes at være en tendens til, at man tror, at alt kan sælges, bare man kalder det loppemarked.

Jeg fandt dog en enkelt ting; et stykke bomuldsstof til 15 kr. med de yndigeste cremefarvede blomster på blå bund. Virkelig fint - og svært at gengive på billeder. Glæder mig til at omforme det til skønne ting..

4 kommentarer:

  1. Jeg bliver også af og til overrasket over både stand og priser! Intet jeg køber på loppemarked er noget jeg mangler lige NU og HER og når jeg ved at ting ofte er på tilbud billigere end hvad det er på givende loppemarked så venter jeg gerne.

    SvarSlet
  2. Måske er det københavner priser, for jeg synes da man kan gøre gode og billige fund her nede ved Svendborg. Lækkert stof!! Min mor havde det Stof i den både og også den røde version og hun havde syet en kjole til mig /-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lyder godt med de loppemarkeder nede hos dig - du har nok ret i at det er københavnerpriser heroppe (jeg bor i Nordsjælland). Og så er det rigtig sjovt at din mor havde det stof - jeg syntes nok, at jeg kunne mærke på kvaliteten, at det havde nogle år på bagen..

      Slet