14. maj 2013

Leo look-a-like

Foråret vælter frem. Alle vegne er der så grønt og frodigt at det næsten gør ondt i øjnene. Hvilket er godt for meget, men ikke for symaskinen. Den står ensom og forladt i syrummet, og ikke et eneste stykke tøj har været igennem den i flere uger.

Som en enkelt undtagelse har jeg syet et par shorts til datteren. Som gladeligt hopper i alt hvad jeg laver, og som kan nyde den luksus at gå i tøj der er syet efter mål. Hvilket i sig selv er nok til at sy.

Modellen er den samme som jeg brugte til hendes shorts i denim - helt enkle med elastiklinning og stiklommer.

Stoffet er et stykke leopard look-a-like fra Stof 2000, som jeg først ville have syet en nederdel af. Indtil jeg kom hjem og opdagede at der ikke var nok. Og at det desuden var 100% polyester. Det kan jo være godt nok, men værre er det, at kvaliteten er elendig. Det falder ikke særlig pænt og det fnugger. Måske kan man ikke forvente alverden af et stykke stof, til 89,- kr. pr. meter - men jeg synes slet ikke det er til at opdrive stof i en god kvalitet.

Nogen bud på gode stofbutikker?


Detalje: Lomme og linning. Lommen forstærket med vliseline. Og denne gang er de store nok..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar