27. marts 2013

Små punge



Inspireret af Maria har jeg eksperimenteret lidt med at lave nogle små denimpunge. De er blevet ret fine, synes jeg, med grønne pyntestikninger og fin kontrast mellem den grove denim og det skriggrønne for.
Men hold da op - det kræver altså præcision at få lynlåsene til at sidde pænt.

Jeg tror jeg vil se lidt mere på det tekniske. Det er fx pænest hvis sidesømmene er helt lige - måske skal de presses før for og overstof sys sammen?

Til gengæld er det simpelt nok at sy pungene, som groft sagt kan sys på to måder: Man starter med at sy lynlåsen ind mellem overstof og for. Derefter kan man enten sy over- og understof sammen og vende til sidst, eller også syr man for og overstof sammen i siderne og samler dem med en synlig søm i bunden (som man kan skjule under kantebånd eller lade være. Jeg valgte det sidste.) Det er lidt svært at forklare, men der findes masser af DIYs til lynlåse og små punge.

2 kommentarer: