24. februar 2013

Søndag med syning og sne

Ofte er det om søndagen jeg syr. Det er svært at finde tid nok til hverdag - og søndage har en særlig ro over sig. Ugens pligter er overstået. Huset er (som regel) nogenlunde rent, der er købt ind og ungene har travl med leg eller lektier. Der er ro.

Ro til at finpudse et mønster, eller til at lege med detaljer. Finde på nyt eller holde sig til det velkendte. Presse, måle, sætte nåle og klippe. Uden at blive afbrudt - ret mange gange.

I dag dryssede sneen ned imens jeg sad i mit syrum. Og mens jeg så på alt det hvide derude, tænkte jeg på, at det jeg holder mest af ved vinteren, er at man kan fordybe sig. Inden døre. Uden at føle at man "bør gå ud i det gode vejr." At man kan nyde indelivet. Og de kreative sysler - og det bliver jeg aldrig træt af.

12 kommentarer:

  1. Sikke et skønt indlæg! Jeg kender mig godt igen i din beskrivelse ovenover : )

    Ønsker dig en skøn ny uge!

    Kh Marthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg glad for at du gør, Marthe. Jeg troede kun det var mig der havde det sådan. God uge til dig også.

      Slet
  2. Sikke en dejlig udsigt du har fra dit krea/arbejdssted :)
    At have muligheden for fordybelse, dét er en gave.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg nyder at kunne se ud på det hvide (eller grønne).

      Slet
  3. ja det er godt med vinter- så behøver man ikke have dårlig samvittighed over ikke at gå ud i solen :-) selv om det kunne være rart snart!

    SvarSlet
    Svar
    1. Enig - alle årstider har deres charme - og mon ikke foråret kommer når kalenderen bliver til marts?

      Slet
  4. Det ser hyggeligt ud og sikke en dejlig udsigt med en snedækket have! Her foregår syning kun når min dreng sover, ellers kan jeg ikke få ro til at fordybe mig:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også et dejligt sted.. og det er dejligt at kunne fordybe sig..

      Slet
  5. Hei! Så fin blogg du har Ü
    Shortsen under her er kjempefin, liker lommene (selv om du sier de er små, så liker jeg detaljen med mønstret stoff).
    Også nyter jeg bildene fra Berlin! Jeg sitter og planlegger Berlin-tur selv. Byen har en spesiell plass i mitt hjerte, da vi bodde der nesten et år da vår sønn var liten Ü
    Jeg får ikke til å legge meg til som følger, men jeg har ihvertfall lagt deg til i blogrollen min, så kan jeg følge deg videre!
    Hilsen Guro

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Guru
      Tak - det er så hyggeligt med kommentarer. Håber du kigger ind igen.
      / Bodil

      Slet
  6. Fandt lige din blog... Så fine tingdu laver.
    Og den beskrivelse du giver her er lige i øjet.
    Her vil jeg gerne følge med, melder mig straks under fanerne:-)
    Kh Camilla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Camilla
      Hvor dejligt - det er rart med besøg..

      Slet