14. januar 2013

Sy, lille symaskine


Nogen har meget lækre og dyre symaskiner, der ser ud til at sy som en drøm, og som jeg skræver misundeligt til. Og ind imellem drømmer jeg da også om at udskifte min gamle, veltjente maskine med en fancy, ny og computerstyret sag. For mon ikke sådan én ville gøre underværker for det jeg syr? Mon jeg så ikke pludselig ville sy meget mere og meget, meget bedre?

Og dog – så alligevel ikke. Jeg skulle sy ret meget børnetøj og ret mange leggins før sådan en investering ville være tjent hjem – og så meget syr jeg jo heller ikke.

Så her er den – min gode, gamle symaskine. Jeg købte den brugt, nærmest ved et tilfælde, for nogle år siden. Det er en Husqvarna 330 Sew Easy – den er 100 pct. mekanisk og slet ikke avanceret på nogen måde. Men den kan sy. Den er nem at bruge og tråde. Den kan sy i tykke stoffer som jeansstof og i tynde stoffer som viscose, den kan sy en slags overlock, og den syr altid. Uden brok. Så mon ikke den er god nok til mig og til det jeg syr – lige nu?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar