7. januar 2013

Se mit syrum



Min navnesøster som har bloggen 200 procent viste sit - kommende - syrum frem for et par dage siden. Det inspirerede mig til også at vise mit. Så her er det rent og lækkert - og efter at jeg havde ryddet op i det.

Jeg er så heldig at kunne sy i en lille have/udestue. Rummet er ikke særlig stort, men der er rigtigt godt lys - og det skønneste kig til haven, der dog ikke er så skøn lige nu.

På væggen er der en lille opslagstavle - lige nu med noget af det, der inspirerer mig til at sy - en blød plade et-eller-andet fra et byggemarked, beklædt med stof. Stoffet er hæftet fast på pladens bagside og den er derefter boret op på væggen.

Og så er der masser af hylder, som min mand har sat op til mig - vældig praktisk - for så kan bordet være nogenlunde ryddeligt.


Hjemmelavet trådholder.


God plads til uundværlige småting.


En stofsamling - ja, jeg kan godt lide blåt - som ikke skal vokse mere. Derfor køber jeg kun stof til nye projekter, når de nuværende er HELT afsluttede. Hvilket ofte tager længere tid end jeg bryder mig om, dels fordi hverdagen tager sit, dels fordi jeg hellere sprætter op og syr om, end lever med noget, som jeg ikke er tilfreds med. Ting tager tid..

10 kommentarer:

  1. Sikke et fint ru, Det kan jeg rigtig godt li'. Stille og roligt med træ, overskuelighed og lys. Det er pænt :-) Kh Maria

    SvarSlet
  2. Hvor er det et skønt rum. Der behøves ikke så meget når der er god opbevaringsplads.
    Hvordan melder man sig som fast læser hos dig?
    Kh Line

    SvarSlet
  3. Tak for din kommentar på min blog. Sikke et dejligt rum du har :-) Jeg vil gerne følge dig, men kan ikke se, hvor man melder sig til?
    Kh viola

    SvarSlet
  4. @ Maria: Tak, nu er der også meget ryddeligt i syrummet.. bordet bliver meget ofte brugt som det sted hvor man/jeg lige smider det, der ikke kan være andre steder.

    @ Line: Tak. Jeg har oprettet Faste læsere-funktionen i bunden af siden..

    @ Viola: Jeg er også glad for det. Se i bunden af siden for feltet Faste læsere.

    - Bodil

    SvarSlet
  5. Er dybt misundelig på dit sy rum! - ville også gerne have et rum istedet for en væg som jeg har :)
    jeg har lige fundet vejen til din blog og melder mig som fast læser :)
    - hvis du har lyst, kan du jo tage et smut forbi min.
    Kh Sabrina

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også glad for det.. Har kigget på din blog - den ser fin ud - og helt sikkert en af dem jeg vil komme tilbage til.

      - Bodil

      Slet
  6. Jeg blev så faste læser nr. 3, hurra!
    Jeg må tilslutte mig Sabrina, omend jeg også misunder hende lidt... Jeg har nemlig ikke noget sted til min symaskine... Og mit stof ligger i flyttekasser..ØV.... Jeg må altså til at lave mig et sy-sted!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg glad for - altså at du vil være fast læser. Jeg må vist hellere komme i gang med det med at være fast læser - indtil nu har jeg bare læst lidt på må og få rundt omkring.. Og ja, du må lave dig et systed. Måske bare et lille hjørne et sted?

      Slet
  7. Ville ønske at det så sådan ud hos mig.... Super dejligt rum!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også meget glad for det - selvom der nu sjældent er så ryddeligt som på billedet.

      Slet