24. januar 2013

Stjernelap




Inspireret af min anden stjerne har jeg lavet en lille stjernelap til min yndlingscardigan fra Baum og Pherdgarten. Den havde - desværre - fået et lille hul på albuen og havde i lang tid ligget i min reparationsbunke, uden at jeg havde fået gjort noget ved den, og uden at jeg kunne bestemme mig for, hvordan jeg skulle reparere den.

Jeg ville ikke sætte en stor, grov lap på, men på den anden side ville jeg lave noget, der var holdbart. Løsningen blev en lille stjernelap i jersey.

Stjernen er - ligesom den anden stjerne - tegnet over på et stykke vliseline (den side der ikke skal stryges) og derefter strøget over på en rest jersey. Lappen er syet på i hånden med små, fine sting.
Og - nu kan jeg bruge min yndlingscardican igen.

4 kommentarer:

  1. Fin lap ! Og nu har du en cardigan INGEN andre har !
    Smukt :)

    SvarSlet
  2. Hvor er det smart. Jeg har set en masse stjerne applikationer på forårets cardigans. Så du har simpelthen lige upgradet din cardigan til nyeste mode :-)
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også set stjerner mange steder, men ingen applikationer - så det er et rent tilfælde. Men nu føler jeg mig meget mere opdateret..

      Slet