25. januar 2013

Storskraldsfund

På vej hjem fra arbejde i går, kom jeg forbi en container, der var ved at blive fyldt op til storskrald dvs. forbrænding.

Jeg var målløs, da jeg så nogle af de ting, der var ved at blive smidt ud; bøger, tøj, møbler, og det meste i en kvalitet, der ville gøre sig på ethvert loppemarked. Jeg er ikke bleg for at klunse - og snuppede noget af det jeg kunne tage med mig; den smukke kurv på billedet og noget dyrt herretøj, som så fuldstændig ubrugt ud. Jeg syntes ikke jeg kunne slæbe mere - men bagefter ærgrer det mig alligevel, at jeg ikke tog mere med.

Endnu mere ærgrer - og undrer - det mig at, fuldstændig anvendelige ting bliver smidt ud, at ejerne ikke blot afleverer tingene i den nærmeste genbrugsbutik (der ligger to ganske tæt på). Så andre kan få glæde af det.

6 kommentarer:

  1. Godt du kom forbi !!
    Den kurv er jo smuk.
    Faktisk synes jeg det er noget svineri, at smide ting ud, der stadig kan bruges og som er hele og pæne- som du siger, de kan afleveres til genbrug, så andre kan få glæde af dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det synes jeg faktisk også.

      Slet
  2. Fine sager.....

    Jeg kan se du har lavet to indlæg... Noget om raglan og et om is..? Men jeg kan ikke se dem. Mon andre har samme problem som jeg?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er indlæg jeg har skrevet og gemt som kladde, men de må så alligevel være blevet vist som indlæg. De kommer - men der er ikke noget teknisk galt.

      Slet
  3. uh ha jeg bliver altså også helt "forarget" når jeg på genbrugspladsen ser folk smide fine sager direkte i "brændbart"- selv om de så bruges til varme skal der jo stadig ressourcer til at lave en ny god ting-

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg også. På vores genbrugsplads havde kommunen lavet et byttehus, hvor man kunne finde alle mulige fine ting, men nu har de lukket det. Så bliver tingene bare smidt ud. Ærgerligt..

      /Bodil

      Slet