17. december 2012

En, to, tre - drengebluse


Det er jo slet ikke svært at sy i jersey. Heller ikke, selvom man ikke har en overlocker. Jeg bruger bare en nål til strækstoffer - den klarer både jersey og rib.

Denne bluse i helt enkle striber har jeg syet til den 9-årige, tegnet op efter en af hans yndlingsbluser - en ret kropsnær sag fra Danefæ. Rib i kontrastfarve til halskant og håndled - og vupti - en færdig bluse.

For at holde skuldersømmen på plads har jeg syet et stykke bændel med i sømmen. I min sybog står der, at man skal bruge et ægbånd - men det gik helt fint med at bruge et bændel i stedet.

4 kommentarer:

  1. Flot bluse! Hvordan syr du bændelen fast i sømmen?
    Ps. Godt nytår :)

    SvarSlet
  2. Hej - og godt nytår til dig også!
    Det er meget simpelt, jeg har blot syet bændlet ind i sømmen, ved at lægge det på vrangsiden af enten for- eller bagstykket så det flugter med den klippede kant. Efterfølgende har jeg kastet over alle tre lag stof med en slags overlock-søm, som min symaskine har. Til sidst har jeg presset kanten ned.
    Håber det giver mening.
    Kh Bodil

    SvarSlet
  3. Den er rigtig pæn - jeg kan rigtig godt lide striber og så ser det godt ud med en anden farve på rib.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  4. Tak :-) Striber er taknemmelige - det ser altid pænt ud.

    SvarSlet